Coaching

Wie?

    • Annick Saesen
    • Kathleen Postelmans
    • Lore Simons
    • Dries Ector
    • Yoeri Nijs

Wat?

    • Personal training
    • Small Group Training
    • Pilates
    • Boks work-out
    • Voeding
    • Lactaat inspanningstest
    • Life-, mental-, job-, burnout coach

Personal Training

Wie?

    • Kathleen Postelmans
    • Geert Hendrickx

Specialisaties

1 uur intensief trainen

    • Individueel 1/1
    • Groep 1/2
    • Groep 1/3

De trainingsvorm is specifiek op jou gericht. Met een persoonlijk schema werken we samen naar de door jou gestelde doelstellingen.

Mogelijke doelstellingen

    • Verstevigen van de spieren
    • Verbeteren van de conditie
    • Afvallen
    • Ontstressen
    • Fitter en energieker worden

Hoe?

Met je eigen lichaam, als belangrijkste trainingsmateriaal, worden basisvaardigheden als coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht en snelheid gecombineerd met functionele oefeningen.

Werkwijze

Contact opnemen met R3G en dan kan de personal trainer u ontvangen voor een intake gesprek en screening ( gratis ) zodat we samen de doelstellingen kunnen bepalen. Indien nodig wordt er samengewerkt met (sport) kinesisten, osteopaten en een voedingsconsulent.

Small Group Training

In een sessie van 60 minuten train je met maximum 6 personen onder begeleiding van een personal trainer.

We werken aan kracht, mobiliteit, stabiliteit & uithoudingsvermogen. Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging of ben je een absolute beginner? Elke oefening en training wordt aangepast aan jou niveau, samen streven we naar een fitter en sterker lichaam!

Lijkt dit iets voor jou?
Twijfel dan niet en neem contact met ons op!

Aanmelden
Je kan telefonisch een afspraak maken of via email Info@R3G.be. Training is steeds  begeleid door Kathleen Postelmans, Ferre Deferm, . Afhankelijk van je vraag en doelstelling wordt een training op maat voorgesteld.

Bokstraining

Jij wil aan je conditie werken? En je wil dat eens doen op een andere manier? Dan kunnen wij je helpen…

R3G biedt je vanaf vandaag een specifieke workout aan, gericht op conditie en kracht. We gebruiken technieken van de bokssport om jouw fysiek en kracht te verbeteren of op peil te houden….

Instappen kan op ieder niveau. Ervaring in het boksen of fitness is helemaal niet nodig. Schrijf je vandaag nog in en wij garanderen je een topprogramma, perfect afgestemd op jouw niveau.

Aanmelden
Je kan telefonisch een afspraak maken of via email Info@R3G.be. Training is steeds  begeleid door Dries Ector. 

Life-, mental-, job-, burn out coach

Stress en burn-out

Wie?

  • Annick Saesen

Wanneer?

  • Een opgebrand gevoel hebben zijn
  • Extreme uitputting van je lichaam en je verstand
  • De ‘reserves’ zijn opgebruikt
  • Je stress-systeem is ontregeld
  • Hierdoor worden zelfs de kleine taken zoals een telefoontje plegen of boodschappen doen, al een zware taak
  • Prestaties leveren die voorheen moeiteloos waren, zijn al helemaal niet meer mogelijk
  • ‘s Nachts lig ik vaak te piekeren
  • Ook als je je niet inspant, heb je hartkloppingen
  • Ik heb geen zin om naar mijn werk te vertrekken

.

Waarom?

  • Je stress te verminderen en energie en vitialiteit te herwinnen
  • Burn-out in de toekomst te voorkomen
  • Aanleren van nieuwe gewoontes die ervoor zullen zorgen dat je meer veerkracht ontwikkelt
  • Nieuwe gewoontes te creëren
  • Stress langdurig te doen dalen
  • Werk- en werkomgeving bekijken
  • Beter omgaan met relatieproblemen
  • Perfectionisme aanpakken
  • Een gezonde manier van denken aanleren
  • Weer in eigen kracht staan

Loopbaanbegeleiding

Wie?

  • Annick Saesen

Wanneer?

  • Ik voel me gestresseerd door mijn werk en futloos.
  • Hoe krijg ik meer voldoening en plezier in mijn job?
  • Hoe kan ik een beter evenwicht vinden tussen mijn werk en mijn privéleven?
  • Welk werk past er echt bij me?
  • Is een zelfstandige activiteit iets voor mij? Hoe begin ik eraan?
  • Ik heb het gevoel dat ik op een kruispunt zit in mijn loopbaan. Welke richting ga ik best uit?
  • Hoe vind ik weer plezier in mijn werk? Zit ik nog op mijn plaats?
  • Hoe ga ik met conflicten om? En hoe leer ik neen zeggen?

.

Waarom?

  • Je loopbaaneen nieuwe richting geven
  • Als zelfstandige beginnen
  • Jobmotivatie verbeteren/doen groeien
  • Duurzame, gebalanceerde bevlogen inzet
  • Beter werk-privé balans
  • Nieuwe werkoriëntatie
  • Beter inzicht in eigen kwaliteiten en talenten
  • Hoe ander werk vinden
  • Terug plezier in je werk door handige handgrepen
  • Werkconflicten oplossen
  • Zelfsturing geven aan je job
  • Assertiever zijn
  • Leren ‘neen’ zeggen
  • Perfectie versoepelen

Voeding

Als voedingsconsulent geloof ik dat we gewenste lichamelijke effecten (afvallen, prestaties verbeteren, gezond eten,…) voornamelijk kunnen bekomen zonder een streng dieet, speciale maaltijden of vervangrepen . Wel ben ik er van overtuigt dat het noodzakelijk is om de huidige voedingsgewoontes van onze Westerse maatschappij hoogdringend aan te passen. In bepaalde gevallen zal er meer aandacht moeten besteed worden aan bepaalde voedingsstoffen of producten (bv.: sportprestaties). Alles aangaande gezonde en lekkere voeding is in elke supermarkt te verkrijgen.

Dit vergt wel enige aanpassing in vele gevallen, gelet het huidige aanbod en alle waarheden die over voeding gezegd en gebruikt worden de dag van vandaag. Het is een kwestie van de juiste begeleiding te combineren met een positieve ingesteldheid dat kan zorgen voor resultaat! Elke kcal tellen, elk voedingsproduct afwegen, zijn niet de ideale startmomenten om zaken rond voeding aan te pakken. Er staan tal van (on)waarheden op het internet, maar hierdoor weten vele mensen niet meer wat ze nu eigenlijk best eten. In eerste instantie lijkt het mij dan ook belangrijker om de gewoontes aan te passen alvorens elke kcal te beginnen tellen en bijhouden. Doch kan er ook met een volledig uitgewerkt voedingsschema gewerkt worden op basis van de juiste kcal, indien u dit
wenst.

Afslanking/vermagering – werking

    • De eerste consultatie of intakegesprek (± 1 uur)
      Tijdens deze uitgebreide consultatie bespreken we je voedingspatroon, gaan we in op de verwachtingen van u en bekijken we je dagindeling. Wat verwacht u van mij, wat is uw doel (realistisch en haalbaar?),… . Hiervoor overlopen we een vragenlijst (voedingsanamnese) om op die manier de cliënt beter te leren kennen. Nadien analyseren we het voedingsdagboek dat u vooraf heeft bijgehouden en 2 dagen voordien heeft overgemaakt. Dit zal de rode draad vormen om op verder te werken de volgende consultaties. We gaan werken rond het managen en aanpassen van de voedingsgewoontes en niet focussen op een dieet door allerlei dingen te schrappen, speciale producten aan te kopen, vervangmaaltijden of repen te gebruiken. Tevens lichten we kort en educatief de werking van het lichaam uit.
    • Opvolgconsultaties (± 30 tot 40 minuten)
      Hier werken we verder op het voedingsdagboek dat tijdens de eerste consultatie is besproken. We werken stap voor stap naar het aanpassen van bepaalde zaken die beter kunnen in het huidige voedingspatroon. Hierin kan je zelf aangeven en ontdekken wat je lekker vindt en wat niet, uiteraard met het nodige respect voor gezonde voeding. We zullen ook kort en educatief een toelichting geven over het leren begrijpen van aangekochte voedingsproducten en wat we nu precies allemaal in onze mond steken. Per consultatie pakken we 1 maaltijd of problematiek (ontbijt, middagmaal, avondmaal of tussendoortjes) aan.
      De opvolgconsultatie nadien zullen we dan even kort de tijd nemen om terug te koppelen en nadien een nieuwe maaltijd/problematiek aan te pakken. Na de laatste consultatie kan er dan verder gekeken worden om bijvoorbeeld een volledig uitgewerkt dagmenu te krijgen op basis van de juiste kcal.
    • Coachmomenten (± 15 tot 20 minuten)
      Dit kan dienen voor allerlei bijkomende vragen of problemen bespreekbaar te maken of het uitwerken van andere zaken. Deze zullen we, in onderling overleg en na de opvolgconsultaties al dan niet nog vastleggen. Of voor een specifiek geval op zich kunnen we deze momenten gebruiken om tot een gerichte oplossing te komen.


Sportvoeding – werking

    • De eerste consultatie of intakegesprek (± 1 uur)
      Tijdens deze uitgebreide consultatie bespreken we je voedingspatroon, gaan we in op de verwachtingen van u en bekijken we je dagindeling. Wat verwacht u van mij, wat is uw doel (realistisch en haalbaar?),… . Hiervoor overlopen we een vragenlijst (voedingsanamnese) om op die manier de cliënt beter te leren kennen. Nadien analyseren we het voedingsdagboek dat u vooraf heeft bijgehouden en 2 dagen voordien heeft overgemaakt. Dit zal verduidelijken hoe het huidig eetpatroon gesteld is. Starten met sportvoeding als de dagdagelijkse voeding al niet goed zit heeft geen meerwaarde. We gaan werken rond het managen en aanpassen van de voedingsgewoontes en niet focussen op een dieet door allerlei dingen te schrappen, speciale producten aan te kopen, vervangmaaltijden of repen te gebruiken. Tevens lichten we kort en educatief de werking van het lichaam uit op vlak van sporten en zijn energieverbruik.
    • Opvolgconsultaties (± 30 tot 40 minuten)
      Hier werken we verder op het voedingsdagboek dat tijdens de eerste consultatie is besproken. We passen het voedingspatroon aan naar de behoeftes die je als sporter nodig hebt. Waarin je zelf kan ontdekken wat je lekker vindt en wat niet. We gaan de behoeften aanpassen op basis van de trainingen voor je sportprestatie en de trainingszone. We zullen ook kort en educatief een toelichting geven over de voedingsbehoeftes van een sporter en waarom deze zo belangrijk zijn. Per consultatie pakken we 1 eetmoment (ontbijt, middagmaal, avondmaal of tussendoortjes) aan indien zou blijken dat het dagdagelijks voedingspatroon nog beter kan. Tijdens de opvolgconsultaties zullen we de tijd nemen om het vorige moment terug te koppelen en nadien een nieuw maaltijd aan te pakken. Er zal ook een consultatie gebruikt worden om ons volledig te richten op het wedstrijdmoment en alles wat hierbij komt kijken qua voeding en drank voor, tijdens en na de inspanning.
    • Coachmomenten (± 15 tot 20 minuten)
      ​Dit kan dienen voor allerlei bijkomende vragen of problemen bespreekbaar te maken of het uitwerken van andere zaken. Deze zullen we, in onderling overleg en na de opvolgconsultaties al dan niet nog vastleggen. Of voor een specifiek geval op zich kunnen we deze momenten gebruiken om tot een gerichte oplossing te komen.


Aanmelden
Je kan telefonisch een afspraak maken of via email Info@R3G.be. Advies en opvolging door Yoeri Nijs.

Pilates

Pilates is een Body, Mind en Spirit bewegingsmethode. De bewegingsvorm werd door Joseph Pilates begin vorige eeuw
ontwikkeld om het lichaam sterker te maken en het in balans houden en vorm te brengen.

Lichaamshouding en spierbeheersing zijn de kernessentie van deze bewegingsvorm.
Pilates is een uitgebreid systeem van doordachte en specifieke oefeningen die uitgevoerd worden op een oefenmat en in een bepaalde volgorde .

Het systeem volgt de principes van het zeer bewust bewegen met controle en beheersing, dus met een intense concentratie, een
specifieke ademhaling, het werken vanuit het centrum/ powerhouse en dat alles met vloeiende bewegingen. Het verenigd lichaam en geest en creëert een meer gestroomlijnd lichaam.
Voor de beoefenaar die regelmatig en met precisie traint geeft het prachtige resultaten met aangename voordelen en aspecten in het dagelijkse leven.

Mentale voordelen:

    • Beter lichaamsbewustzijn en concentratievermogen
    • Ontwikkeling wilskracht
    • Stijging zelfvertrouwen en zelfwaardering
    • Bevrijding van lichaamsspanningen en stresshormonen
    • Verhoging energiepeil

Fysieke voordelen:

    • Betere bewegingstechniek en coördinatie
    • Een sterke en soepele wervelkolom, minder kans op rug- en nekklachten
    • Sterke rug-en buikspieren, inclusief de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren
    • Een goede beheersing van de bekkenbodemspier
    • Sterke spieren rond het bekken: billen, onderrug en bovenbenen
    • Grotere mobiliteit en flexibiliteit
    • Goede lichaamshouding
    • Verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie door de diepe en vloeiende ademhaling

Pilates is geen BBB, Bodyshaping of Bodysculpt. Bij Pilates isoleren we geen spiergroepen. De oefeningen zijn een keten van bewegingen. Er worden meerdere spiergroepen per oefening aangesproken. Daardoor verbetert de coördinatie enorm, mind en body werken samen .
Bij Pilates gaat het niet om het aantal herhalingen maar over de kwaliteit van de beweging . Het steeds bewuster worden van het lichaam geeft dat de oefeningen ook steeds uitdagender worden. Het vraagt meer concentratie en inspanning om de oefeningen bewust, en met beheersing en gratie uit te voeren.

Pilates is veel omvattend en voor nagenoeg iedereen geschikt.

Aanmelden
Je kan telefonisch een afspraak maken of via mail: info@R3G.be. Uw Pilates coach is Lore Simons, kinesitherapeut.